Novinky / články


01. 07. 2014

ADAC v Riedu

 Poblíž rakouského Riedu, přesněji v Mehrnbachu, se jel druhý závod německého mistráku ADAC. Jak si tam vedli naši závodníci, jste se již mohli dočíst na několika českých MX webech, jak probíhal závod celkově, to se můžete dočíst dále.

Závodilo se na 1.900 metrů dlouhé přírodní trati zvané „Güpl“, která se vyznačuje zřejmě nejdelší startovní rovinkou ze všech tratí seriálu a mnoha zajímavými skoky. Teploty přes 30 stupňů a neustálé slunce jezdce sice dost zapotily, ale osm tisícovek přihlížejících diváků je přeci jen dohnalo k těm nejlepším výkonům.

V předvečer závodu se konal vložený závod ve skoku do dálky, samozřejmě na motocyklu. Ten je v Mehrnbachu již tradicí, je to už 10 let, kdy jsem tam byl s Petrem Bartošem, který tam tehdy tuto show vyhrál a odvezl si odsud pěkné horské kolo. Tentokráte skočil nejdále Francouz Gregory Aranda. Za 56,9 metru si vysloužil odměnu 1.000€, jeho krajan Florent Richier si vyskočill za druhý nejdelší jump odměnu poloviční. Absolutní rekord domácího Pacsala Raucheneckera (66,8 metru) z loňského roku zůstal však nepokořen.

V hlavní třídě MX Masters překvapil především výkon Němce Marcuse Schiffera, který startoval s nedoléčeným poraněným ramenem. „Na motorce jsem od Drehny seděl jen dvakrát. Nechtěl jsem však vyjít v Riedu bodově naprázdno a tak jsem původně přijel posbírat v rámci možností jen potřebné body do seriálu, vítězství překvapilo i mě samotného“ divil se rodák z Kolína nad Rýnem.

Pozadu samozřejmě nemohl zůstat ani lokální matador, jednadvacetiletý Pascal Rauchenecker, startující za pořadatelský HSV Ried/Cofain Racing Team. Ten si byl vědom, že kolem trati bylo přítomno velké množství jeho fanoušků a tak udělal vše proto, aby se nenechal zahanbit. Vyjel si nakonec celkové druhé místo a se svým výkonem byl v cíli velmi spokojen. Mimo jiné i proto, že se dostal se do čela průběžného pořadí šampionátu, dokonce i před úřadujícího mistra Dennise Ullricha. „O to zajímavější bude další závod ADAC v Aichwaldu!“, vzkazuje příznivcům této prestižní série Pascal.

V Youngster Cupu si nejlépe vedl Nizozemec Calvin Vlaanderen. Tento teprve sedmnáctiletý mladík využil zranění vítěze závodu v Drehně Španěla Jorge Zaragozy a dostal se tak i do čela šampionátu. Vítězstvím v první jízdě překvapil Polák Thomasz Wysocki, krásné čtvrté místo si v Rakousku vyjel Vašek Kovář.

Ve třídě Junior (85ccm) zvítězil Dán Mikkel Haarup před Italem Gianluccou Facchettim. Třetí byl Němec s nezvyklým jménem Jeremy Sydow z Chemnitzu. Na rozdíl od prvního závodu v Drehně se v Riedu dařilo i v Čechách dobře známému Rene Hoferovi (viz foto), který byl klasifikován na 7. místě jako nejlepší domácí jezdec. Jeho velký soupeř z českých juniorských mistráků Petr Polák bohužel nedojel po pádu druhou jízdu a tak mu patřilo až 14. místo. Do první desítky se vešli ještě mladí Slováci Poslúch s Joštem.

Třetí závod série ADAC se jede 28.-29.6.2014 opět v Německu, konkrétně ve švábském Aichwaldu.

Evžen, 2014-06-12

01. 07. 2014

MMČR v Dlouhé Loučce

 

report z MMČR v Dlouhé Loučce, 1.6.2014

Třetí závod seriálu MMČR „BUKSA/ADOS Motokros 2014“ se jel na trati s širokým výhledem do dáli z jednoho z prvních jesenických kopců, tyčících se nad úrodnou hanáckou rovinou, kde dělal své první motokrosové krůčky jeden z nejlepších jezdců české motokrosové historie Petr Kovář. Ano, řeč je o Dlouhé Loučce u Uničova. Organizátoři závodu se zřejmě spoléhali na základě předpovědí počasí na přísun vody z nebe, nicméně i když se v týdnu před závodem místní kraj skutečně potýkal s nejrůznějšími lokálními povodněmi, tak motokrosovou trať deštivé počasí jaksi vynechalo. V sobotu se pak na poslední chvíli již nepodařilo jinak přičinlivým pořadatelům sehnat hasiče, kteří už měli toho času rozjetou jinou akci a tak se prášilo už jen od bot, když se člověk v předvečer závodu prošel po trati. To zavánělo velkým problémem, ale naštěstí se pořadateli podařilo zmobilizovat hasiče alespoň v neděli brzy ráno. Situaci tak sice zachránili z nejhoršího, ale ne zrovna savý povrch vodu nevstřebal, a tak spíše stekla po povrchu a vytvořila pouze kaluže.

Žhavá diskuze na toto téma přišla už při dopolední rozpravě, kdy někteří jezdci nechtěli do závodu z důvodu (ne)bezpečnosti ani nastoupit a intenzivně to během celého dne řešila i Jury s pořadatelem závodu. Nakonec se více či méně kropilo mezi skoro každou jízdou, což ale značně zkomplikovalo a hlavně posunulo předem stanovený časový harmonogram závodu. K tomu se ještě přidalo další zdržení v podobě opakovaného startu druhé jízdy třídy MX2, kdy jezdci, aniž by viděli po nebezpečném pádu Rakušana Walknera a Maďara Firtosvariho v prvním kole červený prapor, zajeli samovolně do depa. Naštěstí je v červnu dlouho vidět a tak závody, i když končily hodně dlouho po sedmé hodině, tak stále za světla. Bylo to však na úkor diváků, protože na poslední jízdu třídy MX1 tam zůstali už jen opravdu ti nejvěrnější. Hlavní podívaná se ale ku spokojenosti přítomných fanoušků konala již při první jízdě třídy MX1, kdy závodům ještě přihlíželo přes dvě tisícovky diváků. To Martin Michek s Florentem Richierem si to rozdávali o vedení a několikrát se ve vysokém tempu vystřídali ve vedení. Nakonec viděl jako první šachovnicový prapor Martin. Florent ani nedorazil na stupně vítězů, protože závodil s pohmožděným kotníkem z kvalifikačního tréninku a nemohl vydržet bolestí. Na druhou jízdu se řádně nadopoval prášky proti bolesti, přidal k tomu potřebné srdíčko, svůj motokrosový um a Martinovi vše ve druhé jízdě vrátil, tentokráte již s jistým náskokem, tedy bez osobních soubojů. Dvakrát třetí dojel výborně jezdící Petr Smitka, oběma soupeřům však v obou jízdách koukal na záda s poměrně velkým odstupem.

 Ve třídě MX2 nemá konkurenci Francouz Sulivan Jaulin. Dvakrát suverénně vyhrál a jasně naznačil svým soupeřům, že letos budou muset na titul mezinárodního mistra ČR zřejmě zapomenout. V první jízdě se dařilo i jeho týmovému kolegovi Bence Szvobodovi, kterému však technická závada z dobré pozice opakovaný úspěch znemožnila, a tak se na celkovém pódiu vedle suverénního Jaulina postavili ještě Marek Sukup a dvě čtvrtá místa stačila k celkovému třetímu i juniorskému šampiónovi Vaškovi Kovářovi. Zajímavé bylo sledovat počínání Rakušana Mathiasse Walknera, který se otřesen po pádu ve zrušené druhé jízdě znovu postavil na opakovaný start a jízdu dokončil na třetím místě. Skutečnost, že inkriminované místo v podobě nejdelšího skoku místní tratě, odkud ho pár minut předtím málem odvezla sanitka, projížděl, jako by se nic nestalo, nepotřebuje další komentář. A to si tento alpský samorost ještě dva dny před tímto závodem vyjel druhé místo v kvalifikačním prologu známého prestižního podniku světové úrovně Erzberg Rodea, kde do nedělního závodu z důvodu účasti na českém mistráku ani nenastoupil.

Ve třídě Veterán se sice v tréninku objevil Martin Žerava, který si svou premiéru v této třídě načasoval na skoro domácí trať a svým časem na jedno kolo dle očekávání jasně napověděl, že zjevně nebude mít v této třídě soupeře. Jenže si pak při kvalifikaci třídy MX1, ve které také startoval, ještě stihl zlomit prst a tak do odpoledních jízd bohužel ani v jedné třídě nenastoupil… I to se holt může v motokrosu stát. Vyhrál tedy Michal Baborovský, který si upevnil vedení v seriálu. Na šachovnici druhé jízdy se hezky ostře „pomuchlali“ Roman Skalka s Petrem Dokoupilem, druhým místem v této jízdě překvapil severomoravský matador Roman Buček.

Další podnik MMČR se přestěhuje na jih Čech, takže se sejdeme 20. července na známé trati v Jiníně u Strakonic.

Evžen, 2014-06-02

03. 11. 2013

MMČR družstev, Vranov, 20.10.2013

report z MMČR družstev, Vranov, 20.10.2013

Důstojnou a zajímavou tečkou za letošní sezónou BUKSA/ADOS MOTOKROS 2013 byl jednorázový závod MMČR družstev. Pořádání tohoto závodu se úspěšně zhostil Sportovní areál AMK Zbrojovky Brno v AČR na své trati HT Group Vranovský žleb ve Vranově u Brna.

 

Do závodu se přihlásilo celkem 24 družstev, z toho sedm střediskových (SMS). To je velice slušná účast a loňský nápad integrace střediskových družstev se rozhodně osvědčila. V soupiskách týmů ani letos nechyběla jména kvalitních jezdců ze závodů Mistrovství světa. Účast kompletní české motokrosové špičky, doplněné jmény jako Leok, Rauchenecker, Richier či Walkner nabízela už při pohledu do startovní listiny kvalitní podívanou. Na soupiskách družstev nechyběli ani další reprezentanti z Francie, Rakouska, Maďarska, Polska a Slovenska. Kvalitní závod podpořilo i počasí v podání krásného babího léta.

 

Kvalifikace:

Jely se tři kvalifikační jízdy, každá třída zvlášť a k postupu do hlavního závodu se počítaly dva nejlepší výsledky. Tříčlenná družstva se musela poprat o účast v odpoledním závodě již dopoledne, neboť v hlavním odpoledním závodě mohlo startovat pouze 20 nejlepších týmů. Jezdci papírově nejsilnějších družstev jakoby se v kvalifikacích šetřili, účast měli v podstatě jistou, takže síly a bojovnost si zjevně nechávali až na odpolední klání. To se však nedalo říci o týmech, které ve svých řadách neměly žádná esa, a dobře si uvědomovali, jak důležité pro ně umístění v kvalifikaci je. Pro celkem čtyři týmy nakonec znamenala kvalifikace stopku a jejich jezdci pak sledovali závody pouze jako diváci.

 

První finálová jízda MX1 + MX2:

Tato jízda zpočátku patřila výborně jedoucímu Marku Sukupovi. Vytvořil si i slušný náskok a dokázal, že lze se silnějšími stroji závodit i na motocyklu MX2. Jediný, kdo ho ke konci jízdy udolal, byl nakonec Estonec Tanel Leok na továrním stroji TM. Za Markem pak zůstali i tací piloti jako Martin Michek či Francouz Boris Maillard (na motocyklu 450ccm). Protože nezahálel ani Markův týmový kolega Jiří Čepelák, měli to po první jízdě jezdci spojeného týmu KRTZ – HP moto rozjeto velice dobře. Vedli o bod před piloty Osička MX teamu (Sulivan Jaulin a Boris Maillard), obhájci loňského titulu. Vítěze jízdy Tanela Leoka bohužel příliš nepodpořil jeho týmový kolega Milan Špičák a tak to pro domácí HT Group Racing Team znamenalo až třetí místo. V první jízdě se zatím výsledkově příliš neprojevil loňský vicemistr družstev a letos spojený tým Orion – RS Petrol - Excel Racing. Petr Bartoš sice nejlépe odpálil od startu, nakonec ale společně s Václavem Kovářem z první jízdy brali až šesté resp. třinácté místo.

 

Druhá finálová jízda MX2 + MX3:

Od startu zcela suverénně vyrazil francouzský rychlík Florent Richier z týmu Buksa/Ados KTM a každým kolem si zpočátku mírně zvyšoval svůj náskok. S určitým odstupem se za ním držel a nakonec i do cíle dojel výborně jedoucí František SmolaOrion – RS Petrol - Excel Racing Teamu, jehož dobrý výsledek tentokráte doplnil i Václav Kovář. Tím výrazně začaly stoupat ambice obou těchto týmů. Na třetí místo se ke konci jízdy prokousal Rakušan Matthias Walkner, letošní medailista z MS třídy MX3 v barvách týmu Motoman, horší výsledky jeho týmových kolegů z první jízdy však nesmazal ani v této jízdě lepší výkon dalšího Rakušana Pascala Raucheneckera a tak možnost pódiového umístění týmu byla stále dost v nedohlednu. Oba výsledky v první desítce opět vybojovali disciplinovaně jedoucí členové družstva Osička MX teamu, tentokráte Filip Neugebauer a Sulivan Jaulin. Marek Sukup bohužel nezopakoval výborný výkon z první jízdy, ke konci jízdy se moc nedařilo ani Martinu Žeravovi, a tak se jejich tým KRTZ – HP moto v průběžných výsledcích začal propadat.

 

Třetí finálová jízda MX1 + MX3:

V této poslední jízdě se setkali všichni jezdci na silnějších motocyklech. A protože bylo po dvou jízdách pořadí týmů na čele poměrně vyrovnáno, bojovalo se doslova o každou příčku a o každý metr tratě. Byla to zkrátka parádní jízda na závěr dne. Od startu opět jako šíp vyrazil Florent Richier. A opět vyhrál systémem start – cíl. Rychlý byl i jeho týmový kolega Martin Michek, který byl v cíli klasifikován jako čtvrtý. Také ve třetí jízdě podali skutečně vyrovnaný výkon Filip Neugebauer a Boris Maillrad Osička MX teamu (všech šest jejich výsledků bylo v první desítce!) Na druhém místě znovu dojel výborný František SmolaOrion – RS Petrol – Excel Racing teamu a tak se pódiové pořadí vykrystalizovalo bez nějakých větších propočtů. Estonec Tanel Leok se ve druhé jízdě zasekl na startu a dotáhl to z posledního místa pouze jen na třináctou pozici. To bylo velké zklamání pro domácí tým HT Group Racing, který se nakonec nevešel ani do první pětky v celkovém pořadí. Rakušan Walkner úspěch z předchozí jízdy pro tým Motoman nezopakoval, přesto týmu nakonec patřilo celkově páté místo. Ani zkušení Čepelák se Žeravou se v této jízdě výrazně neprosadili do první desítky a tak nadějné ambice KRTZ – HP moto klesly až na čtvrté místo. Za zmínku jistě stojí i dobré výsledky jednotlivců, jako například Petr SmitkaHulho motocross teamu, Petr MichalecBV Racing teamu či Jaromír Romančík z týmu MAX2. Samotné výsledky jednotlivců však úspěch týmu v závodech družstev nedělají…

Zajímavá byla situace hned po dojetí poslední jízdy. Pořadí na prvních třech místech bylo víceméně každému jasné, nikdo však do poslední chvíle nevěděl v jakém gardu. Jezdci týmu Buksa/Ados KTM teamu objížděli bezprostředně po dojetí čestné kolečko a zdravili diváky, jezdci Osička MX teamu si zase vítězně naskládali motocykly pod pódium. Největší práci v tu chvíli měli pořadatelé v čele s časomírou, kteří intenzivně počítali výsledky. Nakonec se ukázalo, že ani jeden počin nejlepších dvou týmů nebyl od věci. Bodově na tom totiž byli zcela stejně! Kdyby se započítávala nejhorší škrtaná jízda, titul by obhájili jezdci Osička MX teamu. V pravidlech pro družstva však stojí, že tento škrtaný výsledek se v potaz nebere, že prvním kritériem při bodové shodě je dosažení nejlepších výsledků. Hrdinou dne se tedy stal vítěz dvou jízd Florent Richier a jeho vítězný tým Buksa/Ados KTM ve složení Tomáš Šimko, Martin Michek a zmíněný Florent Richier.

 

Mezi zvlášť bodovanými střediskovými týmy, které nominovali jednotlivé SMS, nakonec zvítězilo kvalitně obsazené družstvo Severočechů SMS Chomutov se složení Jakub Terešák (poprvé na „velké“ motorce), Miroslav Jiránek a Jan Kučera. Na stupních vítězů je doprovodili druzí v pořadí, družstvo SMS Střední Čechy II. a bronzový tým SMS Morava I.

Kompletní oficiální výsledky závodu najdete na webu www.czechmx.cz v sekci „výsledky“.

 

Jako doplňkový závod MMČR družstev se ve Vranově jel poslední závod seriálu MMČR žen (WMX). Devatenáct závodnic se popralo o poslední mistrovské body. Nadchl především výkon Lucie Simonové z HT Group Racing Teamu a Mariky Mlýnkové z Training JB Racing Teamu. Obě závodnice se praly nejenom o vítězství v závodě, ale i o letošní titul. Ostatním ujely rozdílem třídy. Lucka nakonec vyhrála obě jízdy a stala se tak zaslouženě celkovou vítězkou závodu, avšak z titulu letošní Mezinárodní mistryně ČR se nakonec radovala přeci jen Marika, protože vítězce vranovského klání chyběl v seriálu jeden výsledek z důvodu absence kvůli zranění. Mezi zvlášť hodnocenými závodnicemi na dvoutaktních strojích byla nejlepší Kristýna Vítková, která startovala na stroji o obsahu pouhých 85ccm. Na stupních vítězů pak neskrývala radost z přestupu na silnější motocykl v příští sezóně, který na ni už čeká doma v garáži.

Trať ve Vranově je sice krásně přehledná a pro diváka atraktivní, co jí však chybí, jsou podchody pod tratí (lavicemi), které jsou u naprosté většiny především tratí MMČR dnes již samozřejmostí. To pak způsobovalo plné ruce práce pořadatelům, kteří před jízdami museli z tratě vyhánět přebíhající diváky. Pořadatelsky byl závod zajištěn na kvalitní úrovni. Předseda pořádajícího klubu Roman Malý zhodnotil závod veskrze pozitivně: „Jsme rádi, že se na závod vydařilo počasí a že celý den proběhl bez vážnějších zranění.“ vyzdvihuje hned na začátku pozitiva závodu a dále dodává: „Chtěl bych poděkovat sponzorům, kteří závod podpořili a také všem, co k jeho zdárnému průběhu jakkoli přispěli. Jsme rádi i za slušnou diváckou účast“ chválí diváckou kulisu v podobě více jak půldruhého tisíce přihlížejících svědomitý pořadatel.

 

Race Support tímto děkuje nejen vranovským, ale i ostatním pořadatelům, kteří závody letošního seriálu BUKSA/ADOS MOTOKROS 2013 pořádali, včetně všech sponzorů. Velké díky patří také všem jezdcům a týmům za jejich účast v seriálu a předvedené souboje. V neposlední řadě bychom chtěli poděkovat i divákům, kteří na závody chodili fandit…!

Na viděnou s Vámi všemi se těšíme v sezóně 2014!

 

Za Race Support

Evžen Zadražil

15. 10. 2013

Dobojováno, známe mistry Buksa/Ados motocross 2013

Šestým podnikem v Kramolíně u Nepomuku skončilo 13. 10. 2013 klání o letošní mistrovské tituly. Po celou sezónu se pořadatelům podařilo vybírat termíny s nádherným počasím, a nejinak tomu bylo i dnes. Opět panoval krásný den babího podzimu, a v kombinaci s prokypřeným terénem, to dnes byla pastva, jak pro diváky, tak pro jezdce.




Kvalifikace

Jako tradičně, první kvalifikací dne byla jízda třídy MX2. V té šlo o hodně, jelikož titul pořád nebyl jasný. Nejrychleji jel Bence Szvoboda, ale jen do té chvíle, než vyrobil fatální chybu. V Kramolíně - kdo to tam znáte - je obrovsky rychlý padák dolu a v něm dva odskoky. Z rána byla trať ještě měkká se spoustou bahna, a Svoboda na prvním odskoku doskočil do moc měkkého, zapíchl se motorem, a to mu vyhodilo nohy vedle motorky. Chvíli bojoval a jel s celým tělem vedle svého motocyklu, ale pak mu zrádná kolej motocykl ukradla a Szvoboda a jeho motorka se octli v kotrmelcích. Benceho odnesli na nosítkách a vše nasvědčovalo tomu, že je ze hry o titul venku. Kvalifikaci MX2 vyhrál Sukup před Maillardem a Jaulinem.
Ve třídě MX1, na už trochu uklouzané trati s vyjetou jedinou stopou, kraloval Franta Smola, který druhému Martinu Michkovi nadělil 0,7 vteřiny. Třetí byl Florent Richier. Skvěle se v kvalifikaci ukázal novopečený mistr ČR v supermotu Pavel Kejmar, který se přijel pro zábavu svézt na motokros, a zajel neuvěřitelný pátý nejrychlejší čas.
Taky veteráni se po ránu museli prát s celkem náročnou tratí, a k vidění bylo i mnoho pádů se šťastným koncem. Nejlépe se s podmínkami nakonec popasoval Michal Baborovský, před Romanem Majerem a Dušanem Kotrlou.

Finále A - MX2
Napětí před startem bylo ve vzduchu přímo cítit, Szvoboda se po ranním těžkém pádu přeci jenom postavil na rošt, a tak jsme měli hned tři aspiranty na titul - Sukupa, Maillarda a Szvobodu. Padl žebřík a jako pominutý vyrazil pod plným plynem Bence Szvoboda, a jako hladoví vlci po něm šli Sukup s Maillardem. Bence do toho dával vše a ihned Sukupovi s Maillardem trochu ucukl. Sukup byl ovšem na Kramolín velmi dobře připravený a nic ho nerozhodilo, našel rytmus a dobrou stopu, a Szvobodu dotáhl. Na Szvobodovi bylo vidět, že v dlouhém sjezdu jede přece jen opatrně a tam ho také Sukup předjel a ihned začal ujíždět. Jenže Benceho víc než strach brzdila bolest ruky po ranním pádu, a tak ho překonal i Maillard a následně další. Szvoboda nakonec po velkém trápení dojel 15. Na čele se ještě Maillard chystal předjet Sukupa, ale ten když viděl, že ho Maillard dotahuje, okamžitě zatáhl a ukázal mu záda. Vedení si udržel až do cíle, druhé místo si ohlídal Maillard. Třetí byl Martin Finěk, který letos poprvé stál na bedně. Sukup tím stáhnul v průběžném pořadí Maillarda na pouhé tři body.

Finále A MX1
Ani v MX1 o titulu nebylo rozhodnuto, před Kramolínským závodem měli mezi sebou Richier a Neugebauer rozestup pouhé 4 body. Start se nejlépe, jako skoro pokaždé, povedl Richierovi, za kterým se šikovně protáhl Jára Romančík, za ním pak už byli naskládaní Neugebauer s Michkem. Romančík ale nezůstal druhý dlouho, protože už v průběhu prvního kola ho skalpoval Neugebauer. Na čele si už mezitím vyjel malý náskok Richier a uháněl směrem k titulu. Neugebauer zpočátku závodu nebyl schopný najít správnou stopu a Richier se mu vzdaloval. Neugebauerovy časy se těm Richierovým přiblížily až v druhé polovině závodu, ale to už byl Richier na hony vzdálený, a musel by udělat obrovskou chybu, aby ho Neugebauer dohnal. A protože chybu neudělal, dojel si pro prvenství. Pořadí v cíli tedy bylo: Richier, Neugebauer a Michek, ale jediný, kdo v této jízdě opravdu závodil, byl František Smola, který se po špatném startu (kolem 10. Místa) prokousal vpřed až na čtvrtou pozici.

Veteráni
Ve veteránech měl nejblíže k titulu Michal Baborovský, a v Kramolíně nenechal nic náhodě, do první jízdy vyrazil jako jeden z prvních. Na čele byl po startu Roman Skalka, kterého zhruba v polovině závodu předjel právě Baborovský a jízdu vyhrál. Pro technické problémy odstoupili Zdeněk Velký i Martin Rybák. Cílem projel tedy jako první Baborovský, a zajistil si tak jednu jízdu před koncem mistrovský titul. Druhý dojel Roman Skalka a třetí Roman Majer.
Ve druhé jízdě předvedl největší show bojovník Petr Dokoupil, který se probojovával ze zadních pozic dopředu až na konečné čtvrté místo. Zvítězil opět Baborovský před Kotrlou a Majerem.

Finále B MX1+MX2
Ve finále B jsme opět viděli Michala Bártu, který měl defekt v první jízdě. Tento mladý jezdce si letos vybírá hodně smůly, a skoro každý závod musí do opravné jízdy, ze které pak postoupí do superfinále. V opravné jízdě byl také Martin Žerava kvůli technickým problémům v první jízdě. Ten byl samozřejmě žhavým kandidátem na vítězství a to také potvrdil - vyhrál systémem start cíl. Druhý nakonec dojel Bárta, když před ním upadl Michal Gregor. Z MX2 postoupili Martin Krč - poprvé jedoucí na čtyřtaktní dvěstěpadesátce - a George Cabal.

Superfinále MX1+MX2
Jestliže před první jízdou byla atmosféra napnutá, před superfinále se dala krájet. Mechanici a tatínkové nervózně přešlapovali, fanynky ani nedýchaly a jezdci se soustředili jako snad nikdy. Teda kromě Petra Bartoše, který vždy před startem baví všechny kolem sebe. Kdo bude mistrem? Žebřík šel dolů a nejrychlejší reakci měl – jak jinak - Florent Richier. Za ním v první zatáčce pádili Michalec s Romančíkem. V průběhu prvního kola se pořadí vystříbřilo a první jel Richier, za ním Michek, Romančík a Neugebauer. Richier věděl, že jeho jediným úkolem této jízdy je dojet někde kolem Neugebauera a přivézt titul, na jeho jízdě to bylo vidět a tak neměl problém, když se přes něj přesypal Martin Michek. Neugebauer se chvíli zdržel za Romančíkem a vedoucí duo Buksa/Ados mu poodjelo. Neugebauer však v sobě našel dost sil i správné tempo a Richiera v sedmém kole předjel. Richier nechal Neugebauera trochu poodjet a do konce závodu ho pak měl na dohled. Neugebauer, ale potřeboval k titulu víc než zázrak a tak moc chtěl dohnat Michka. Michek ovšem v posledním závodě chtěl slavit vítězství a tak k souboji nedošlo. Cílem projeli v pořadí Michek, Neugebauer a třetí Florent Richier, který si dojel pro titul mezinárodního mistra České republiky.
V superfinále musí být diváci velmi ostražití, protože mezi jezdci MX1 se bojovalo o titul také ve třídě MX2. Bencze Svoboda nakonec kvůli zranění do poslední jízdy nenastoupil a tak byl ze hry o titul. Maillard nebo Sukup? Rozdíl byly pouhé tři body. Od startu odjel nejlépe Maillard, kterému kryl záda jeho týmový kolega Jaulin. Sukup byl asi pět míst za nimi. Do desátého kola se nic nezměnilo, Sukup byl uvězněný za Smolou a nemohl přes něj. Pak ale upadl Bartoš a pohly se ledy. Sukup se Smolou se přesypali přes Jaulina a další kolo přes Maillarda. Sukup byl v tu chvíli první v MX2 a udělal tak maximum pro zisk titulu. Pomoc mu už mohla jen fatální chyba Maillarda nebo někdo ze soupeřů kdyby se dostal před Maillarda, aby smáznul bodový rozestup. Všechny naděje Sukupa se v tu chvíli upínaly k Vaškovi Kovářovi a Martinu Fiňkovi. Kovář se propracoval před Jaulina a v touze po letošním prvním pódiu předjel i Maillarda. V tu chvíli dělil Sukupa od titulu jediný bod. V jeho neprospěch byl ale pátý Finěk příliš hluboko v poli a tak se před Maillarda nedostal. Nakonec v cíli byl první Sukup za ním Kovář a Maillard, který si vyjel titul mezinárodního mistra ČR v kategorii MX2.



Výsledky:

MX1
Finále A:
1. Florent Richier KTM
2. Filip Neugebauer Kawasaki
3. Martin Michek KTM

Superfinále:
1. Martin Michek KTM
2. Filip Neugebauer Kawasaki
3. Florent Richier KTM

Celkové pořadí MMČR:
1. Florent Richier 466b.
2. Filip Neugebauer 462b.
3. František Smola 437b.


MX2
Finále A:
1. Marek Sukup KTM
2. Boris Maillard Kawasaki
3. Martin Finěk KTM

Superfinále:
1. Marek Sukup KTM
2. Václav Kovář Kawasaki
3. Boris Maillard Kawasaki

Celkové pořadí MMČR:
1. Boris Maillard 459b.
2. Marek Sukup 458b.
3. Bence Szvoboda 407b.


Veterán
1. jízda:
1. Michal Baborovský Honda
2. Roman Skalka Honda
3. Roman Majer Suzuki

2. jízda:
1. Michal Baborovský Honda
2. Dušan Kotrla Honda
3. Roman Majer Suzuki

Celkové pořadí MMČR:
1. Michal Baborovský 274b.
2. Dušan Kotrla 237b.
3. Petr Dokoupil 168b.


text a foto: Petr Záruba

zdroj gtmotocross.cz

15. 10. 2013

stručný report z Amater Cupu z Pacova + shrnutí sezóny 2013

stručný report z Amater Cupu z Pacova + shrnutí sezóny 2013

V sobotu 5. října se jel na známé trati v Pacově finálový závod motokrosového seriálu AMATER CUP.

Závod pořádal Motosport Chýnov a i navzdory pokročilému datu se na startu sešlo 238 závodníků. Počasí závodu přálo, bylo babí léto, i když po ránu už dosti zima. Jak tomu v Pacově bývá, byla trať perfektně připravena a jezdci mohli plně využívat i zázemí tratě, která má dnes už parametry závodů Mistrovství světa. Všechny kategorie byly tak akorát obsazeny a tak startovací rošt byl pokaždé skoro celý zaplněn.

V nejmladší kategorii, tedy ve třídě 50ccm, která jela společně se třídou 65ccm, ale bodovala se zvlášť, zvítězil sedmiletý Adam Kabát z Jesenice, třídu 65ccm pak ovládl jezdec týmu Orion Litomyšl RS Petrol Petr Rathouský. Třída 85ccm měla velmi slušné obsazení, přijelo hned několik jezdců z juniorského mistráku. Nejlepším jezdcem byl nakonec pardubický Roman Maliha. Ve Veteránských třídách vedoucí pozice opanovali jezdci pořádajícího Motosportu Chýnov. V kategorii nad 40 let zvítězil Adolf Straka, nová akvizice týmu, ve třídě nad 50 let pak rozdílem třídy zvítězil Rakušan Heinz Prammer. Třída ČZ letos patří Ondřeji Herinkovi z MX teamu Český Krumlov. Nejinak tomu bylo i v Pacově. V amatérských třídách zvítězil Filip Sedlák z Chotěboře (MX2) a Jan Mareš z AMK Pacov (MX2). V nejpočetněji obsazené a nejrychlejší třídě Licence se počítala jen první jízda, neboť druhá byla kvůli nepříjemnému pádu Zdeňka Blábolila zastavena a nebyla již nahrazována. Protože ale Zdenek vyhrál první jízdu, byl i vítězem závodu. To se ale dozvěděl až dlouho po závodě, protože v době vyhlašování byl již přepraven vrtulníkem do brněnské fakultní nemocnice kvůli těžkému otřesu mozku. Ve zvlášť bodované třídě držitelů licence B+C byl vítězem Petr Fojtík ze Zaječova.

Závod byl určitě i navzdory několika zraněním bez vážnějších následků určitě úspěšnou tečkou za letošním Amater Cupem. Jeho zhodnocení již patří promotérovi seriálu Jiřímu Teplému. „Sezóna to byla pravda poněkud zvláštní. Zpočátku se musely termíny závodů rušit, protože byla dlouhá zima, v létě pak každý závody ztěžovalo velké vedro. Z původních naplánovaných sedmi závodů se jich nakonec do celkového hodnocení počítalo šest, z toho jeden musel být termínově přeložen z jara na léto. Seriál zaznamenal i mírný úbytek jezdců, to byl však letos problém vícero motokrosových seriálů v ČR. Jezdecká účast na Amater Cupu je stále velice solidní a patří jednoznačně k nejlepším v celé republice. Na příští sezónu se možná uskuteční nějaké změny, budou však minimální.“ přemítá Jiří Teplý.

Mezi nejlepší týmy seriálu, jejichž závodníci letos nasbírali nejvíce medailí, patří MX Team Český Krumlov, Motosport Chýnov a AMK Votice. Závěrečné vyhlášení seriálu, kde se kromě nejlepších týmů bude vyhlašovat i nejlepších deset jezdců všech kategorií, se uskuteční v sobotu 16. listopaduKulturním domě v Chýnově.

 

Evžen Zadražil

ředitel závodu v Pacově

15. 10. 2013

MMČR Kramolín

MMČR Kramolín

Dnes se jel v Kramolíně u Nepomuka poslední závod MMČR jednotlivců. Ráno to vypadalo celkem mdle, nikdo se moc neměl do žádné akce, diváci nikde. Jezdců rovná stovka. Pak se ale přeci jen rozjely tréninky, udělalo se poměrně hezké podzimní počasí a kolem poledne se začali scházet i diváci, přišlo jich odhadem něco přes tisícovku.

Již po první jízdě třídy Veterán bylo jasno o mistrovi ČR. Michal Baborovský ji vyhrál a druhou už ani jet nemusel. Zvítězil však zaslouženě i v jízdě druhé a své vítězství tak suverénně pečetil. Dušan Kotrla si po rozjížďkách stěžoval na únavu, přesto uhájil druhým místem i celkové druhé místo v seriálu. Martin Rybák i Milan Přibyl neměli svůj den a tak se na celkový bronz v seriálu nakonec vyhoupl Petr Dokoupil.

Ve třídě MX2 vyhrál v Kramolíně Marek Sukup, Boris Maillrad si ale vedení po odpadnutí největšího konkurenta Bence Szvobody hned v první jízdě pohlídal a letošní titul v této třídě tak putuje do Francie.

Francouzská hymna se hrála i při vyhlašování seriálových vítězů třídy MX1. Florent Richier vyhrál první jízdu, když hned od začátku nasadil brutální tempo a vyhrál systémem start - cíl, ve druhé jízdě si už jen mazácky pohlídal Filipa Neugebauera, který dnes podal sice výborný výkon, ale patří mu letos stříbro. Kramolínský závod nakonec celkově vyhrál Martin Michek, při systému letošního bodování bez bonifikací však výpadek z úvodního závodu jíž nedohnal. Třetí místo v seriálu si pohlídal Franta Smola. 

Letošní motokrosový seriál jednotlivců tedy má své mezinárodní mistry. Byl to rok plný změn, ale zhodnocení seriálu necháme na jindy. Příští víkend, v neděli 20.10. se jede ve Vranově u Brna závod družstev. To bude definitivní tečka za letošním mistrákem. Pozvánka tu bude začátkem týdne.

 

Foto: Petr Záruba

Text: Evžen Zadražil

10. 10. 2013

Husqvarna 2014

 

Husqvarna alias KTM se chystá ohromit svět s modely 2014!

Myslím, že Japonci skončili…



Husqvarna/KTM to rozjela v plné parádě a pro rok 2014 se chystá udeřit na svět motokrosu s úplnou řadou dvoutaktových motokrosových strojů počínaje TC-85, TC-125, TC- 250 a čtyřtaktových FC-250, FC-350 FC-450! Nevím jak vy, ale mi se tito krasavci moc líbí. Co se týče vizáže, tak Husqvarna odvedla dobrou práci. Jaké jsou jízdní vlastnosti zatím posoudit nemůžeme, ale vzhledem k tomu, že světový gigant KTM stojí v zákulisí této značky, nemám pochyb, že výsledky a recenze budou především pozitivní. Po pravdě řečeno, tyhle stroje jsou KTM s jinými platsy. Plán KTM je úžasný a zatím funguje naprosto skvěle. KTM již dávno ovládla MXGP (Cairoli, Herlings, Ken De Dycker) a nyní již ovládá také AMA, a to ne pouze ve špici, ale v celém závodním poli. Rockstar Suzuki tým je nyní Rockstar KTM tým, který má zastoupení v obou třídách a samozřejmě zde máme jezdce jako Dungey, Cairoli a Roczen. Nyní přijde na řadu další evropská značka, která si díky KTM určitě najde své milovníky po celém světě a Japonci budou pomalu, ale jistě, vytlačeni ze závodních polí světového motokrosu.


Husqvarna TC-85



Tak jo, můžeme začít modelem 2014 Husqvarna TC-85. Určitě budete souhlasit, že tento stroj vypadá dost dobře, nyní se ve zkratce můžeme podívat na pár technických údajů. Tato 85 je vybavena hydraulickou spojkou značky Formula a šestistupňovou převodovkou. Hlava válce je vybavena novým systémem výfukového ventilu, který drasticky zvýší výkon v celém průběhu motoru. Kliková hřídel tohoto stroje je vyrobena ze speciální vytvrzené oceli a při koupi tohoto motocyklu se na ni vztahuje záruka. Kyvná vidlice je vyrobená jako jeden hliníkový odlitek, což vyřadilo svařované spoje a zaručuje lehkou váhu spojenou s perfektní stabilitou. Přední pérovaní jsou vidlice 43 mm značky WP. U zadního pérovaní nalezneme systém PDS, který má několik nastavení,jenž se přizpůsobí jak povrchu tratě, tak samotnému jezdci. Kola jsou značky Excel a spolu se středy, které jsou vyrobeny technologií CNC tento komplet přidá této motorce na kvalitě a taky agresivnímu vzhledu. Brzdy jsou taktéž značky Formula. Přední brzdový systém používá technologii čtyř pístů, které přitlačují brzdové destičky na vlnitý disk, který má v průměru 220 mm. Zadní brzda používá pouze dva písty a velikost zadního disku je 210 mm.


Husqvarna TC-125



Tento model se také může pochlubit šestistupňovou převodovkou a hydraulickou spojkou značky Magura. Tato spojka zahrnuje takzvaný FlexLever, což je páčka která se v případě pádů vyhne do úhlu až 90 stupňů. Boyesen pro tuto značku vyrobil nový revoluční systém celého sání a sacích klapek, které z tohoto modelu (údajně) udělají nesilnější 125 ccm dvoutakt doposud prodávaný na světovém trhu. (Sám nevím, pouze překládám)  Výfukový ventil taktéž podstoupil velké změny a nyní je vylepšen, aby dodal tomuto dvoutaktu více síly, a to hlavně ve vysokých otáčkách.


Husqvarna TC-250




Tento model zahrnuje spojku značky DDS a hydraulický systém značky Bremo. Boyesen se taktéž podílel na výrobě celého sacího systému, spolu se sacími klapkami. K tomuto modelu bude možno zakoupit kompletní kit, který zvedne výkon tohoto dvoutaktu o 50 ccm, takže budete mít TC-300 dvoutakt, který určitě nebude postrádat spoustu kousavé síly. Nyní pozor, tento dvoutakt má řídící jednotku zapalování CDI, která vám umožňuje nastavit dvě mapy výkonu pomocí vbudovaného vypínače. Vylepšená spojka značky DDS používá novou membránovou technologií pružin, namísto starých vinutých pružin. Ve spojce je taky integrovaný tlumící systém pro lepší přilnavost a odolnost. Model má pětirychlostní převodovku.


Husqvarna FC-250



Inženýři tohoto modelu se netají tím, že třída MX2 a 250 má dalšího kandidáta na vítězství. Tento model se může chlubit DOHC motorem o síle čtyřiceti koní a maximální otáčky mohou vyšplhat až na 14 000 otáček za minutu! Tyto otáčky by nebyly možné bez klikové hřídele, vyrobené ve společnosti Pankl, která má v tomto oboru největší zkušenost a praxi. Výrobce zaručuje, že vše co je spojené s klikovou hřídelí (ložiska atd.) se nemusí měnit po dobu 100 moto hodin (při profesionálním používání). Bloky motoru jsou vyrobeny speciální technologií, která umožnuje tenčí/tvrdší profil, což znamená redukci váhy, a taktéž jsou odolné proti venkovnímu opotřebení, což jen prospěje vizáží vašeho motocyklu i po delším používání. Spojka je značky CSS a může se chlubit osmi lamelami. Všechny čtyřtaktové modely jsou vybaveny startéry a systémem elektronického vstřikování paliva EMS. Na rozdíl od endurových modelů je v těchto MX modelech vstřikování umístěno na spodní části tělesa škrticí klapky, což údajně zvýší výkon a průběh u těchto motokrosových strojů. Další novinkou u těchto modelů a jejich motorů je takzvaná antivibrační hřídel umístěná na pravé straně motoru. Tato hřídel také slouží k omezení setrvačného pohybu a k pohonu vodní pumpy a rozvodového řetězu.


Husqvarna FC-350



Tento model má všechny vlastnosti jako její sestra s menším obsahem. Tato FC-350 se může pochlubit silou neuvěřitelných 50 koní.


Husqvarna FC-450



Tento model má také všechny vlastnosti jako její sestry s menšími obsahy. Tato FC-450 má ovšem rozdílný motor, který je postaven na bázi SOHC a pokud si tento stroj zakoupíte, tak bez jakýchkoliv úprav budete mít co dělat s neuvěřitelným počtem koníků, a to je 60!

10. 10. 2013

pozvánka MMČR Kramolín, 13.10.2013 (2. část)

 

Pacov byl oceněn jako nejlepší pořadatel závodu MS MX3!

 

známe finalistky MISS MOTOKROS 2013

Soutěž MISS MOTOKROS 2013 byla na oficiálním webu MMČR v motokrosu www.czechmx.cz již ukončena. Dvanáct finalistek obdrželo od čtenářů více jak 11.000 hlasů! Dobrá zpráva je ta, že se hned tři fanynky Motosportu Chýnov dostaly po hlasování mezi šest vyvolených, které budou mít možnost nafotit s profíkem Radkem Lavičkou motokrosový kalendář na rok 2014. Zde Vám přinášíme jejich fotografie:

Markéta                                              Petra                                                      Monika

Děvčatům gratulejeme a budeme se těšit, jak jim to bude v kalendáři pro všechny příznivce motokrosu slušet!:-)

fotogalerie z Meteoritu ve Vilánci

Fotogalerii z Meteoritu ve Vilánci ještě dodatečně posílá Liliana Suchanová.

Fotky z Ama cupu v Pacově od Dědy T.

Kliknutím na fotku otevřete fotogalerii z Amater cupu v Pacově, který se jel 5.10.2013, od Dědy T.

pozvánka MMČR Kramolín, 13.10.2013 (2. část)

Před posledním podnikem letošního „BUKSA/ADOS MOTOKROS 2013“ Mezinárodního Mistrovství ČR v motokrosu jednotlivců v Kramolíně jsme vyzpovídali zástupce předních českých týmů a jezdců:

Osička – Pfeil MX team vyšle do Kramolína tři pořádné kalibry. S červenou tabulkou vedoucího jezdce třídy MX2 Borise Maillarda a průběžně druhého jezdce ve třídě MX1 Filipa Neugebauera, který se letos ke spokojenosti mnoha domácích příznivců účastnil celého českého šampionátu. Dalším esem bude Francouz Sulivan Jaulin ve třídě MX2. Manažerka týmu Sabina Klimešová ještě doplňuje: „Náš tým se na poslední podnik seriálu moc těší. Uplynulý víkend jsme nejeli žádný závod, takže Filip Neugebauer měl konečně šanci si pořádně odpočinout a nabrat síly, jelikož i přes jeho zranění, co si přivodil na ADAC MX Masters, se zúčastnil Motokrosu národů, kde vydal opravdu svoje maximum. Sulivan už je v Česku, Boris přicestuje v týdnu, takže se můžeme těšit na kompletní sestavu našeho týmu!

BUKSA/ADOS KTM team se samozřejmě hodně soustředí na třídu MX1, neboť ji vede jejich francouzská akvizice Florent Richier. Ten si obohatil uplynulý víkend svou sbírku o další trofej v podobě titulu Mezinárodního mistra ČR v Supercrossu, když vyhrál jednorázový závod v Litovli. K favoritům této třídy samozřejmě patří i jeho kolegaMartin Michek. Ale i ve třídě MX2 jsou typické žlutozelené dresy v popředí. Především průběžně druhý Maďar Bence Szvoboda, který se pokusí o zisk českého titulu v souboji s Francouzem Mailardem.

Loni hodně úspěšný tým Orion Litomyšl – RS Petrol letos po přestupu Martina Michka sází vedle stálice týmu Petra Bartoše na Františka Smolu. Ten měl skvělý závěr sezóny a tak mu manažer týmu Petr Kovář věří. „Franta Smola vyhrál závěrečný podnik MS MX3 na Slovensku, velmi dobrý výkon podal i na MS družstev v Německu a tak pevně věřím, že v Kramolíně nebude chybět na stupních vítězů“. Ve třídě MX1 bude startovat i Petr Bartoš, dlouhodobá stálice českého motokrosového výsluní.

Zkušený manažer náchodského UFO Racing teamu Ladislav Exner vzkazuje: „Do Kramolína pojede jen Petr Michalec a to sám. Já mám povinnosti vzhledem k partnerům a tak přijet nemohu. Mám letos velkou radost ze zisku titulu Mistra světa třídy MX3 v podání slovinského jezdce našeho týmu Klemena Gerčara. Jsem nesmírně šťastný, že jsme na vrchol takového úspěchu dosáhli a že jsme mohli z rukou zástupců FIM a Youthstreamu převzít tak vysoké uznání. Další otázkou je, co příští rok a jak dál, když se bude MS třídy MX3 rušit. To se teprve uvidí.“

Sám Petr Michalec ještě dodává: „Do Kramolína se po delší pauze mezi závody těším. Chtěl bych hlavně vylepšit starty, než jsem měl v předchozích závodech a tím se snad zlepší i můj výsledek“

Problémy vznikly okolo startu Michala Votroubka. „Závodu v Kramolíně se určitě zúčastním, jen doufám, že se dám stoprocentně do kupy po pádu na supercrossu v Litovli, když mi divák vběhl pod kola. Když už nepadám vlastní vinou, tak se objeví jiný aspekt, který mě přibrzdí v pořádném tréninku a přípravě na další závod.“ smutní přední jezdec MOTOMAN teamu.

Svůj vlastní tým YAMAHA Čepelák má letos Jiří Čepelák. Jeho aktivity se v poslední době směrují hodně i na Slovensko, kde už má letošní titul v kapse. „Uplynulý víkend jsem se zúčastnil posledního závodu MMSR v Bečkově a získal titul Mezinárodního mistra Slovenska. V Kramolíně bych rád uhájil pátou příčku v průběžném pořadí seriálu MMČR.“ odhaluje své úspěchy a plány Jiří Čepelák.

Jihočeský tým REDE KTM nasadí ve třídě MX2 Martina Fiňka, Rudolfa Weschtu a Maďarského jezdce Gábora Firtosvariho.

Další tým z jihu Čech MOTOSPORT CHÝNOV přiveze kromě dvou veteránských jezdců Jana Chromého a Zdeňka Svobody také Michala Gregora ve třídě MX1. „Do Kramolína jezdím rád hlavně kvůli trati a pořadatelům, kteří tam odvádějí vždy dobrou práci. Po vynechání několika závodů se už moc těším a budu doufat, že mě nezklame technika a budu moci bojovat až do cíle“ vzkazuje Michal Gregor.

Moto Team EXCEL Racing reprezentuje mj. Václav Kovář, novopečený juniorský mistr ČR ve třídě MX2. Společně budou doufat alespoň v jeden letošní pódiový úspěch mezi seniory.

Lucie Havlíčková z HT Group Racing Teamu z Brna informuje:Milan Špičák předminulý víkend úspěšně absolvoval finálový závod seriálu IMČR, ve kterém obsadil celkové druhé místo. V rámci tréninku byl minulý víkend na slovenském mistráku v Beckově, kde se bohužel proletěl vzduchem trochu více a s tvrdým dopadem. Kontrola v nemocnici sice potvrdila jen obraženiny, avšak pohmoždění krční páteře a stav po otřesu mozku potřebují delší dobu na rekonvalescenci. Proto našeho závodníka v Kramolíně bohužel neuvidíte. Je pro nás prioritou, aby byl fit do závodu družstev na domácí trati ve Vranově u Brna.“

Za Znojemský KRTZ bude v Kramolíně startovat Michal KadlečekPatrikem Liškou ve třídě MX1. Ve třídě MX2 pak Marek Sukup s Romanem Hanouskem, a jezdci třídy Veterán v čele s Petrem Dokoupilem anebo průběžným lídrem zvlášť bodované třídy Veterán 50+ Romanem Malým.

Plnou sestavu hlásí z jižní Moravy také tým MAX2. „Nehrající kapitán“ Miroslav Kučírek, který se dnes už daleko více než ježdění věnuje kromě týmu MAX2 i výchově úspěšných slovenských juniorů, tentokráte opět nechá svou hondu CR500 doma.

Petr SmitkaHulho motocross teamu je možná jeden z mála, co by si v Kramolíně přáli déšť. “Letos to byl na každém závodě prach, tvrdo, horko a tak bych si přál, aby se konečně umoudřilo počasí a aspoň na poslední závod zapršelo.“ směje se Západočech a dodává: „… a také bych se chtěl dostat alespoň v jedné jízdě na stupně!“

Hlavním favoritem třídy Veterán je její lídr Michal Baborovský z SMS Střední Čechy. „Na Kramolín se těším, zdejší trať je hezká a patří k mým oblíbeným“, stručně doplňuje Michal.

Průběžně druhý jezdec třídy Veterán Dušan Kotrla z SMS Morava už to tak růžově nevidí: „Trošku bojuji s bolestmi zad a tak si od posledního závodu moc neslibuji. Ale snad to nějak odjedu. Holt věk zastavit nejde“, bere to sportovně skromný Moravan.

Manažer letos nového týmu na scéně MMČR MX Teamu Český Krumlov Jiří Teplý neskrývá spokojenost především na adresu průběžně čtvrtého jezdce třídy Veterán Martina Rybáka: „Sezóna je u konce a pro náš tým byla velice úspěšná. Nic už na tom nezmění ani poslední závod v Kramolíně. Martin v letošní sezoně zajel velice kvalitní závody a teď je kousek od dalšího úspěchu. Je to buldog a určitě se o celkové třetí místo popere. A tím bych chtěl pozvat nejenom fanoušky Martina, ale motokrosu vůbec, na poslední závod do Kramolína.“

Na startu nebudou samozřejmě chybět ani Martin Žerava, David Čadek, junioři Martin Krč, Filip Podmol a další špičkoví motokrosoví závodníci.

Za Race Support se s Vámi naviděnou těší

Evžen Zadražil

 

zdroj motosportchynov.cz

10. 10. 2013

pozvánka MMČR Kramolín, 13.10.2013 (1. část)

pozvánka MMČR Kramolín, 13.10.2013 (1. část)

Poslední klání letošního „BUKSA/ADOS MOTOKROS 2013“ Mezinárodního Mistrovství ČR v motokrosu jednotlivců bude hostit všestranný pořadatel AMK Nepomuk v AČRKramolíně v neděli 13. října 2013. Jen víkend poté, co tento agilní klub s dlouholetou pořadatelskou tradicí uspořádal dvoudenní MMČR v trialu, se vrhne na šampionát motokrosový. Za sebou už letos mají také červnový závod MS v sidecarcrossu a k tradičním akcím klubu patří i každoroční závod historických vozidel.

Motokrosové mistrovství bude letošní tečkou za bohatou sezónou kramolínského areálu. Duše tamního motoristického dění Jan Polívka starší, bývalý výborný jezdec a konstruktér speciálů pro sidecarcross, si ohledně termínu trochu posteskl. „Polovina října je už poměrně dlouho na pořádání takovéhoto podniku. Brzy se stmívá a při jakékoli komplikaci pak vzniká problém s časovým harmonogramem. Nejsem z toho nadšen, ale termínový kalendář je letos jaký je a udělat s tím bohužel nic nešlo.“ neskrývá rozpaky zkušený organizátor. Nicméně s nadsázkou a úsměvem nakonec dodává „No snad nebudeme muset na vyhlášení vítězů instalovat osvětlení.“ A vyhlašovat se bude kromě výsledků závodu rovnou i celý seriál.

Ohledně přípravy závodu však mají kramolínští pořadatelé jasno. „V týdnu má ještě pršet a tak s navážením hlíny ještě počkáme, aby nám ji voda zase nenaplavila dolů a nemuseli jsme to dělat dvakrát“ poukazuje na snad jediný neduh této motokrosové tratě předseda pořádající organizace Daniel Krob. Trať je totiž umístěna v příkrém svahu, a když hodně zaprší, pořadatelé vědí, že zeminu vždy bezpečně najdou v její nejspodnější části. Jinak je kramolínská dráha oproti loňsku beze změny. Ale na dobrých věcech netřeba nic měnit. Přírodní trať s velkým převýšením a typickými dvěma skoky dolů podél lesa v nejrychlejším úseku trati je mezi jezdci pojmem. Se založenýma rukama však během sezóny pořadatelé rozhodně neseděli. Kromě uspořádání výše uvedených závodů rozšířili zázemí pro zdravotníky a hasiče a mysleli i na diváky. V bezprostřední blízkosti tratě postavili přístřešek o rozměru 6x12 metrů, aby se diváci mohli schovat před případným deštěm a stále mohli pozorovat závody.

Závod bude mít punc zajímavosti především v tom, že se v něm definitivně rozhodně o letošních titulech Mezinárodních mistrů ČR v motokrosu. Ani v jedné třídě totiž zatím není rozhodnuto! Nejblíže k titulu však má Michal Baborovský ve třídě Veterán 40+, kterému stačí vyhrát první jízdu. Ve třídách MX2 a MX1 je však na čele hodně bodově těsno, jako už dlouhá léta nebylo. V třídě MX2 dělí vedoucího Francouze Borise Maillarda před druhým Maďarem Bence Szvobodou pouhopouhý jeden bod. Bodově těsná je i situace ve třídě MX1. Zde má na čele náskok Francouz Florent Richier pouhé čtyři body před Filipem Neugabauerem.

Ve druhé části pozvánky se pak jako obvykle dozvíme, co chystají a jak se těší na poslední podnik MMČR přední české týmy a jejich jezdci.

Za Race Support

Evžen Zadražil

zdroj motosportchynov.cz

05. 10. 2013

Night of the Jumps čína

Peking – Další vítězství Dany Torrese a málo bodů pro Libora Podmola

Letní přestávku v seriálu mistrovství světa „Night of the Jumps“ přerušil pouze jeden podnik v exotické Číně. Přesto má náš medailista Libor Podmol napilno, pozdravit a užít si rodinku, oslavit narození dcerky Lilian, nějaké exhibice a odletět do Číny na další závod mistrovství světa.

V Číně, kde místní FMX doslova žerou a fandí na sto procent, se skákalo dva dny a oba večery vyhrál „malý velký šampión“ Dany Torres. První večer nebyl kvůli špatnému stavu trati po povodni plnohodnotným soubojem o body, ale jezdci se dohodli, že se v sobotu budou skákat pouze jako přípravu na nedělní velký boj o body. Našim jezdcům se moc nedařilo a skončili již v kvalifikaci na sedmém místě pro Libora Podmola a hned za ním na osmém Petr Pilát.

Kde jsou body od rozhodčí? Divil se Libor Podmol

Druhý večer již byl plný světových triků, ale také špatného bodování od rozhodčí. Už v Berlíně na začátku sezóny si inventář mistrovství světa Massimo Bianconcini stěžoval na málo bodů od rozhodčí a tento trend pokračuje u našeho Libora Podmola. 

Rozhodčí si najdou svého oblíbence, po zraněném Remi Bizouardovi se „zakoukali“ do jeho krajana Davida Rinalda, kterého tlačí dopředu. „Nechci být trapný, jen publikuji pocity. Nevím čím to je, ze letos mě rozhodčí moc nemusí a nemají v oblibě."

"Skončil jsem sice na bedně, třetí, ale myslím si, že fér by bylo 2. místo, jelikož můj stájový kolega David Rinaldo 2x trefil zeď a ještě dal v jízdě normálního supermana. Zaplať panbůh, že u skoku do výšky rozhodčí nejsou, jen spravedlivé metry. Při posledním skoku se mi ještě zlomil šroub v řidítkách a malém to dopadlo úplně špatně, takže nakonec happy,“ řekl nám bezprostředně po závodě Libor Podmol

David Rinaldo odskočil druhým místem od Libora Podmola na přijatelných čtyři body a dál vede průběžné pořadí. Náš druhý reprezentant Petr Pilát získal v Číně čtvrté místo a průběžně se může posunout ze současného šestého místo až na čtvrté, jelikož na pátém a čtvrtém místo jsou zranění frantíci Remi Bizouarda a Brice Izzo. Už třetí je finišující Dany Torres, který bude chtít ve zbývajících čtyřech podnicích zamíchat celkovým pořadím. 

Výsledky z Night of the Jumps Čína

1. Dany Torres (SPA, KTM) 365 bodů

2. David Rinaldo (FRA-Yamaha) 353 bodů

3. Libor Podmol (CZE-Yamaha) 348 b.

4. Petr Pilát (CZE, KTM) 335 b.

5. Maikel Melero (SPA, KTM) 329 b.

6. Massimo Bianconcini (ITA-KTM) 294 b.

----------------------------------

Nepostoupili z kvalifikace

  7. Jose Miralles (SPA-KTM) 

  8. Hannes Ackermann (GER-KTM) 

  9. Joel Brown (AUS, Yamaha) 

10. James Carter (USA, Honda) 

MS MX Freestyle 2013 – průběžné pořadí

  1. David Rinaldo (FRA-Yamaha) 116 bodů

  2. Libor Podmol (CZE-Yamaha) 112

  3. Dany Torres (SPA, KTM) 84

  4. Brice Izzo (FRA-Yamaha) 83

  5. Remi Bizouard (FRA, Honda) 72

  6. Petr Pilát (CZE, KTM) 65

  7. Hannes Ackermann (GER-KTM) 61

  8. Jose Miralles (SPA-KTM) 61

  9. Maikel Melero (SPA, KTM) 53

10. Massimo Bianconcini (ITA-KTM) 49

-----------------------------------------------

15. Martin Koreň (CZE-KTM) 7

Stránka: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Akční slevy
Newsletter
Chcete dostávat informace o slevách, akcích a novinkách z našeho obchodu na email?:

FREESTYLE-SHOP.cz

Telefon: +420 737 429 633

E-mail: info@freestyle-shop.cz

 

Informace

Novinky / články

Kontakt

Doprava a platba

Obchodní podmínky

Obchodní podmínky

Ochrana osobních údajů

Reklamace

Odstoupení od kupní smlouvy